Viszlát, tavaszi fáradtság!

Viszlát, tavaszi fáradtság!

  • img

    Viszlát, tavaszi fáradtság!

    Február vége, március eleje környékén már látjuk a kiutat a sötét, téli álomból. A reggeli madárcsicsergés és lassan ébredező természet pillanatok alatt képes kedvünket az egekbe repíteni. Na de mégis hogyan lehet, hogy míg egy pozitív évszakváltást a lelkünk reményekkel és tervezgetéssel felpezsdülve él meg, addig testünk levertséggel reagál rá, és erős jóindulattal is csak sántítva kullog lelkierőnk után? Olvass tovább, mert most elmeséljük, nekünk milyen módszereink vannak a tavaszi fáradtság legyűrésére!

    Töltsd fel kiürült vitaminkészleteidet!

    A vitaminokról tudni kell, hogy zsírban oldódó fajtáikat (A-, D-, E-, K-vitamin) jóval tovább képes szervezetünk elraktározni, mint a vízben oldódóakat, mégis a tél vége felé közeledve már ezek is hajlamosak kiürülni. Bár lehetőségeinkhez és pénztárcánkhoz mérten igyekszünk változatosan táplálkozni a téli, gyümölcs- és zöldségszezonon kívüli időszakban is, mégis érdemes étrendkiegészítő formájában pótolni őket. A-vitamint természetes úton a tojásból, májból és vajból nyerhetünk. D-vitamin esetében már nehéz a helyzet. Fedetlen bőrfelületünket érő, napi 15 perc napon tartózkodással vagy tőkemájjal tudjuk raktárunkat szinten tartani. A tavaszi fáradtságért egyébként a C- és D-vitamin hiánya a felelős. Előbbi vízben oldódik, ezért is kiemelten fontos, hogy időzítve vegyük magunkhoz. Imádott kávénk sajnos vízhajtóként is szorgoskodik, így az étrendkiegészítőket vagy vitaminokban gazdag ételt kedvenc feketénk elfogyasztása előtt vagy után egy órával vegyük magunkhoz! Így nem fog idő- és felszívódás előtt viszlátot inteni szervezetünknek a kávé vízhajtó hullámain evickélve!

    Váltózuhany a hangulatváltozások ellen

    Kedvenc kismadarad csicsergő hangját hallod az ablak alatt, miközben a tavasz első napsugarai cirógatják az arcodat, de te mégis résnyire kinyitott, bosszankodó tekintettel keresed a szundigombot. Sajnos ilyentájt előfordulhat, hogy úgy érzed magad egy kiadós alvás után, mint akit agyonvertek. Ahogy már egy korábbi cikkünkben kifejtettük, semmi esetre sem javasoljuk, hogy a feketét legurítva indítsd a reggelt! Sokkal inkább tanácsoljuk, hogy állj be a zuhany alá, és ébredj fel egy frissítő váltózuhany kíséretében. Ezzel garantált az ébredés, és közben még bőröd is feszesíted.

    A ruha vastagsága helyett a színeken változtass!

    A vitaminhiány immunrendszerünket is érintheti, így semmiképpen sem javasoljuk, hogy a tavasz legelején előkapd új tavaszi lépőd. A kabátod lecserélése sem túl jó ötlet, ugyanis a reggeli hidegek hipp-hopp elrepíthetnek a zsepik, tüsszögések és köhögések kicsit sem kellemes világába (és akkor még a felfázásról nem is beszéltünk). Hangulatodon viszont sokat javíthat, ha élénk színekben és mintákban pompázó ruhadarabjaidat szekrényedben a kupac tetejére rakod.

    Mozogj többet!

    Hiába érzed lestrapáltnak magad a nap végére, lecsökkent energiaszinteden csak az fog emelni, ha plusz energiákat szabadítasz fel. Ennek leghatékonyabb módja a sport. Bár kezdetben úgy tűnik, mintha energiaraktáraidat élnéd fel, hidd el, a mozgással több energiához juttatod a szervezeted! Ráadásul tavasszal testünk is könnyebben engedi el a plusz kilókat. Ha nem érzed magadban az erőt, akkor igyál meg előtte egy kávét. Ebben a cikkünkben bemutattuk, mennyi pozitív hatással támogatja a kávé a sportolást. Ennél a pontnál egyébként érdemes az alvásra is kitérnünk, ugyanis szervezetünk számára nem a hosszas szundikálásokkal teszünk jót. A rendszeres 9-12 órás alvások bekábítanak, nehezebb tőlük az ébredés, és napközben is végigkísérhet egyfajta tompaság. Igyekezz tartani a napi 7-8 órás limitet!

    Keress egy új hobbit!

    Testedet, energia- és vitaminraktáraidat feltöltöttük, de nem mehetünk el a lelked mellett. Évszakváltásoknál hajlamosabbak vagyunk nyitni az újdonságok felé. Az év első hónapjait taposva még talán kevésbé ciki, ha az újévi fogadalmak listájáról egy tételt sem tudtál kihúzni. Kapd elő, és valósíts meg az egyiket! A festés egyébként rettentően kikapcsol és feltölt. Nem is olyan rég mutattuk be, hogyan lehet festeni kávéval.

    A lehangoltság fegyvere a nevetés!

    Családtagjaid, barátaid és munkatársaid is tavaszi depresszióba süllyedtek, így nem tudjátok egymást kirángatni a szürkeségből? Egy vígjáték vagy vicces sorozat esténként, lefekvés előtt ellazít és vidám alvásba terel, így a reggeled is nagyobb lelkesedéssel és jobb kedvvel fog indulni. A kisállatok is egyébként nagyon jó terápiás teremtmények. Ha teheted, fogadj örökbe egy kiscicát vagy kiskutyát. Meglátod, milyen sok vidámságot és örömet fog csempészni a mindennapjaidba!  

    Persze ahány ember, annyiféle jókedvrecept. Neked milyen tuti, bevált tippjeid vannak tavaszi fáradtság ellen? Oszd meg velünk Facebookon!

     

    magyar